Alla inlägg under november 2009

Av Linda Göransson - 15 november 2009 15:55

Ja i går förvandlades logen till PYSSELBOA! GUD vad roligt vi hade. Vid 12 började vi med att hälsa välkommen med årets första glögg och pepparkakor. För att lättare komma igång med pysslandet så fick alla dra en lapp då man kom. På lappen stod det ett vinter eller advents relaterat ord, tex lucia, vinter, nysnö, glögg, pepparkakor. Med ordets hjälp fick fantasin flöda fritt och man skulle skapa något utefter ordet.

Å vilken kreativitet som sattes igång.

 

Vid 14 tiden var det dags för kaffe med smörgås. Fortsatt pysslande och på kvällningen blev det middag. Vet inte vad maträtten heter men jag kallar det för norrlands tacos. Det är köttfärs som blandas med rotgrönsaker som man äter tillsammans med "hembakat" tunnbröd, sallad och en sås gjort på cream fraich och råa lingon.

Maten slank snabbt ner och sedan fortsatte alla pyssla igen. Kan inte fatta att tiden går så fort då man gör något som är roligt. Vid halv elva på kvällen blev det plötslig mörkt, elen försvann. Tur vi hade ljuslyktor som lyste upp. Vi funderade på om "någon"  tyckte att vi skulle gå hem och lägga oss, men så tittade vi ut och såg att det var svart i alla andra hushåll också, strömmen hade gått hos alla, alltså inte bara hos oss. Som tur var fanns det en påse med pannlampor i logen. Sagt och gjort så satt vi där och fortsatte pyssla med ljus från små lyktor och pannlampor. Ja vi är lite smått galna. När klockan var halv ett började vi sakra ihop sakerna för att åka hem och sova. Det blev alltså en lite pysselmara på ca 12,5 timmar. Tungan ute

 

Så här såg det ut när vi hade strömavbrott

 

 

Med blixt på kameran....

 

 

      

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

Och utan blixt såg det ut såhär...

 

 

    

 

 

Några julkort kommer här...

 

          

 

Tack så mycket till Jenny, Petra, Veronica, Matilda, Magdalena och Linda för att ni kom och gjorde pysselboas pysselmara till en minnesvärd och trevlig dag..

 

Kram Linda & Anna

 

 

Av Linda Göransson - 12 november 2009 21:16

Förra helgen var jag bjuden på pysselträff till Ammerågården. Vi var ett gäng glada pysseltokiga tjejer som pysslade hela dagen ända fram till kvällningen. Riktigt trevlig dag, tack för allt Jenny och Gudrun som fixade allt. I helgen som kommer är det min och Annas tur att ha pysselträff. Hoppas vi kommer att få det lika trevligt :-)

Eftersom vi är inne i pysseltider så har jag tillbringat endel i min lilla pysselvrå. I dag gjorde jag klart en kakburk som jag alstrat med julpapper och annat julpynt.  

 

Så här blev den...

 

    

 

 

Är den första kakburken jag alstrat, kommer nog att bli några till innan jul....

 

 

Allt för i kväll..

God Natt

Av Linda Göransson - 1 november 2009 18:36

Efter att ha jobbat ett dygn, därefter direkt ut på älgjakt några timmar och hem för att ställa sig och göra ett riktigt långkok till middag så slumrade jag och freja till på soffan efter maten... Och då passar Anders på att smygfota.


  


Ja som ni ser börja lilla hjärtat bli stor.

 

När jag fick se kortet som Anders tagit med sin mobil så tänkta jag titta på de övriga bilder i telefon och hittade dessa...


 



  


Vad ska man säga???





Ovido - Quiz & Flashcards