Alla inlägg under juli 2009

Av Linda Göransson - 19 juli 2009 20:06

Här kommer mera bilder på mina två hjärtan.


Freja tog sitt första utflykt ut i vattnet... lite Frolic blev det för att locka, några gånger till och hon kommer att älska vattnet.


Det är inte det lättaste att kratta bort kottar från stranden med en liten valp i närheten.

Av Linda Göransson - 16 juli 2009 23:16

Här kommer fler bilder....oväntat nog på hundar... Bror har i veckan hämtat sin första egna hund (finnspets) Pärlskogens Rambo. Denna lilla "rävunge" åkte han till Jokkmokk för att hämta, (jag skriver det ni tänker...."Dedäran är inte klok som åker land och rike runt för att hämta valpar"... ja det kanske är så..?)


I början av veckan (när influensan gett med sig) åkte vi upp till Granåsens. Mycket fin och mysig buvall, så skönta att komma ut i skogen där man hör.....ingenting. Freja älskade att springa runt på buvallen, och bättre blev det när hon fick besök av Rambo och Juni, kan säga att det blev race av. När de härjat runt på buvallen ett tag tyckte Rambo och Freja att det va skönt att ta igen sig och somnade tvärt... Anders beskrev dem "som en motorsåg som får slut på bensin och börjar tokvarva innan den lägger av"


Deras "hussar" blev bjudna på kolbullar som Anders stekt perfekt, till efterätt blev det kaffe och varma bananer med mjölkchoklad i, det gick hem!




Av Linda Göransson - 12 juli 2009 21:57

Här kommer bilder på mitt lilla hjärta!!!

Hon är otroligt snäll och lättsam, men har nu börjat känna sig hemma här och kan ta ut svängarana lite....med andra ord är det mest bus mellan varven! Men det är ju så det ska va...


Första bilden är på Anders och Freja som busar med ett snöre.

Andra och tredje bilden är då vi introducerar Freja för en tjädervinge, först lite fundersam innan bytet höggs och dödades! :)

Fjärde bilden är då hjärtat nyss vaknat och myser i min famn.

Femte bilden är då min mor och far "slåss" om vem som ska få ha Freja i sitt knä. Pappa tror hon trivs bäst då hon får ligga i en "riktig" jägares knä.....


Nu är det snart dags för kvällsrundan.


Av Linda Göransson - 8 juli 2009 20:14

Hej!

Nu har Freja kommit hem till sitt nya hem. Det har gått väldigt bra.


I måndags kväll hämtade Anders min på flyget, därifrån åkte vi direkt upp till Dorotea där vi bodde över på en camping, som ni ser på kortet så firade vi in våran semester.

På tisdagen åkte vi upp till Arvidsjaur för att hämta hem Freja. När vi kom fram till uppfödaren pratade vi hund och jakt över en god lunch som vi blev bjudna på. TACK!  Papper skrevs och frågor ställdes, även fast man haft valp tidigare är det ju ett tag sedan nu.


Resan hem gick väldigt bra, Freja sov sin skönhetssömn som ni ser på bilden:) När vi kom hem var det lite spring i de små benen som fått åka bil en halv dag. När de blivit någorlunda ro i kroppen var det dags att natta. Hon sov i stort sett hela natten, var ut en gång kl: 4 och en kl:6, somna om igen och sov till 9 då tyckte hon att det var morgon. Jag själv hade gärna fortsatt sova eftersom jag lyckats blivit sjuk, är det inte typiskt då man får semester...man ska tydligen aldrig slappna av:(


Idag har vi bara bekantat oss med varandra, hon är helt underbar. Följer mig vart jag än går, känner verkligen att jag är hennes trygghet nu.

Detta kommer att bli en underbar hund!!! :-)


Nu ligger hon i mitt knä, har nyss varit ut på en liten promenad tillsammans med Leo, han tycker säkert att hon är som en liten irriterande mygga.

Men han har verkligen tålamod med henne.


Bad

Av Linda Göransson - 4 juli 2009 23:24

Hej!

I morgon är det min sista dag här i Fredrikstad, helgen har gått väldigt bra att jobba...kan det bero på att det var svenskar som regerade på avdelningen??? I går var vi fyra svenskar och två (ovana) norskar på avdelningen, idag var vi tre sköterskor och en svensk läkare som kom på rond. Men allt har gått bra....vad vi tror iaf!

Efter jobbet åkte jag Karin och Inger (som har bil) ut några mil från stan där vi hört att det ska vara en fin badplats. Vi bada, sola, gick runt bland alla lxy båtar, åt glass, gick runt i små butiker och surra runt i flera timmar. Väldigt trevligt har vi haft.... så trevligt att vi ska åka ut och bada i morgon innan vi börjar jobba.


///LINDA


Av Linda Göransson - 1 juli 2009 23:49

Självklart måste jag passa på att göra lite reklam för PN:jakt som drivs av en nära bekant i "familjen". http://www.pnjakt.se/se/

Och självklart har de god service och bra priser. Har själv nyss införskaffat mig en hundbur till Freja som vi både kan ha i bilen och inne eftersom den är lätt och smidig att vikaihop och flytta. Inte nog med det så följer det med en mjuk/tyg vatten/mat skål som man lätt kan ha med i ryggsäcken eller låta ligga i bilen utan att ta någon större plats.  (Finns att läsa om på hemsidan under Hundtillbehör).


God Natt


Av Linda Göransson - 1 juli 2009 22:11

Hej!

Idag har jag nog haft hand om den patientkategori av barn som jag alltid bävar för, som jag tycker är den mest jobbiga, och mest känslosamma. Att ta hand om ett barn och dess föräldrar som man om två timmar, två dagar, två veckor, två månader eller till och med år vet inte kommer att finnas kvar i livet som övriga friska barn gör. Att göra den sista tiden för barnet så värdefullt och smärtfritt som möjligt. Detta barn som jag tagit hand om idag har ett syndrom som medfört ett svårt hjärtfel som inte går att operera. När detta barn föddes trodde man att det skulle överleva sju dagar och är idag åtta månader. Livskraft kallas sånt!

Nu tycker säkert många att jag inte är klok som kan jobba med detta, men ni ska veta att det positiva överväger STORT och jag har verkligen ett underbart jobb!


Linda

Ovido - Quiz & Flashcards