Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Rapport från pysselmara

Av Linda Göransson - 15 november 2009 15:55

Ja i går förvandlades logen till PYSSELBOA! GUD vad roligt vi hade. Vid 12 började vi med att hälsa välkommen med årets första glögg och pepparkakor. För att lättare komma igång med pysslandet så fick alla dra en lapp då man kom. På lappen stod det ett vinter eller advents relaterat ord, tex lucia, vinter, nysnö, glögg, pepparkakor. Med ordets hjälp fick fantasin flöda fritt och man skulle skapa något utefter ordet.

Å vilken kreativitet som sattes igång.

 

Vid 14 tiden var det dags för kaffe med smörgås. Fortsatt pysslande och på kvällningen blev det middag. Vet inte vad maträtten heter men jag kallar det för norrlands tacos. Det är köttfärs som blandas med rotgrönsaker som man äter tillsammans med "hembakat" tunnbröd, sallad och en sås gjort på cream fraich och råa lingon.

Maten slank snabbt ner och sedan fortsatte alla pyssla igen. Kan inte fatta att tiden går så fort då man gör något som är roligt. Vid halv elva på kvällen blev det plötslig mörkt, elen försvann. Tur vi hade ljuslyktor som lyste upp. Vi funderade på om "någon"  tyckte att vi skulle gå hem och lägga oss, men så tittade vi ut och såg att det var svart i alla andra hushåll också, strömmen hade gått hos alla, alltså inte bara hos oss. Som tur var fanns det en påse med pannlampor i logen. Sagt och gjort så satt vi där och fortsatte pyssla med ljus från små lyktor och pannlampor. Ja vi är lite smått galna. När klockan var halv ett började vi sakra ihop sakerna för att åka hem och sova. Det blev alltså en lite pysselmara på ca 12,5 timmar. Tungan ute

 

Så här såg det ut när vi hade strömavbrott

 

 

Med blixt på kameran....

 

 

      

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

Och utan blixt såg det ut såhär...

 

 

    

 

 

Några julkort kommer här...

 

          

 

Tack så mycket till Jenny, Petra, Veronica, Matilda, Magdalena och Linda för att ni kom och gjorde pysselboas pysselmara till en minnesvärd och trevlig dag..

 

Kram Linda & Anna

 

 

 
 
Ingen bild

Jenny

15 november 2009 18:25

Tack för att jag fick komma. Det var jättekul!
Kram!!

 
Veronica

Veronica

7 december 2009 17:40

Men hur går det med uppdateringarna här på bloggen egentligen!!! Tystare än någonsin tycker ju jag. Kom igen!!! :P Kram

http://www.veronicabsl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Göransson - 24 juli 2010 22:53

Här kommer en film där Freja försöker fånga vattenstrålen från vattenslangen. Man kan inte annat än skratta åt henne.   ...

Hej

Av Linda Göransson - 23 juli 2010 19:18

Vet att det inte var igår jag bloggade sist. Som många av er vet har jag inte varit i mitt livs bästa form de senaste 8 månaderna, men nu mår jag bra som aldrig tidigare. Är nu bara ca en månad kvar till vi kommer att bli föräldrar :) Med Freja ...

Av Linda Göransson - 20 januari 2010 23:08

Japp förkyld och hemma från jobbet idag. Vad händer annars i mitt liv nu för tiden??? Jo i lördags var jag till storstan Östersund  och hittade lite nya kläder. I Söndas blev jag bjuden på scrappträff som Jenny och Petra fixat. Mycket trevligt a...

Av Linda Göransson - 13 januari 2010 21:39

Ja... nu är det så att jag kommit in på den skolan jag sökt. Trodde inte jag skulle göra det när man gjort en sen anmälan, men jo jag kom in. Kursen är en diabeteskurs  på halvfart i Umeå. Man läser det mesta hemifrån via datorn och egna studier. Med...

Av Linda Göransson - 8 januari 2010 22:35

HEJ!   Tisdag den 26/1 kl 19.00 är just du välkommen på ljusparty hem till mig på Söat. Jag bjuder på fika. Om du har en vän som också vill komma är det självklart OK. Om du vet vad du vill ha men inte har möjlighet att komma går det bra att g...

Ovido - Quiz & Flashcards