Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Linda Göransson - 14 oktober 2009 20:01

Ibland är det så att man inte har samma lust att aktivera sin hund till 110%. Är det en sådan dag  (som idag för min del) har jag ett tips på en lätt och rolig lek för hunden. Freja får sitta i hallen och vänta tills jag gömmer ca fem godisbitar på olika ställen i köket. Kan vara under stolsdynan, på kanten av skåpslucka, både högt och lågt. När det är klart får hon komma och leta upp gobitarna. Det är helt otroligt vilken arbetslust hon har. Behöver inte säga mycket till henne utan hon håller på letar och letar tills alla är funna. Hon ger verkligen inte upp. Är så roligt att se och hon tycker verkligen att det är otroligt kul. Men det klart vem ger upp kampen på att hitta  torkad blodpudding.

Tror faktiskt jag inte haft någon hund med denna otroliga arbetslust tidigare.

Efter att hon fått jobbat ett tag är det sedan lugnare, 

(läs istället) hon springer inte runt mina ben och jagar sin egen svanTungan ute

ha en bra kväll

Linda & Freja














Ovido - Quiz & Flashcards