Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Strömstad

Av Linda Göransson - 14 maj 2009 12:45

Hej!

Nu är jag här igen, har legat på latsidan när det gäller bloggande. Jag har jobbat och igår var jag över på svensk mark. Kom med bussen till Strömstad där Lena mötte upp mig, vi tog en härlig fika i solen och bara pratade, var alldeles för länge sedan sist. När fikat var färdigt tog vi en runda i Strömstads miljön, en mycket trevlig stad, inte mycket folk där igår men kan bara tänka mig hur det ser ut en varm sommardag under semestern. De personer vi såg var norskar som storhandlade, Bra för sverige!

Efter någon timma åkte vi hem till Lena, fick husvisning i ett mycket trevligt/mysigt hus. Där kan jag förstå att ni trivs! Klockan rinner iväg och barnen skulle hämtas.

När vi kom hem var det för barnet att visa mig att de kan cykla och göra sladdspår i gruset. Ja de är killar! Casper och Jonathan. Linslusar, så det var inget problem med att få ta kort. Härliga ungar!


När det var dags för mig att åka hem (till Fredrikstad) skulle bussen gå kl 18.00, men vid busshållplatsen står det att bussen går kl 20.00 Dessa norrmän! jag har en NY tidtabell som det på framsidan står är gilltig men på den sida där det står om denna buss avgångar är den bara giltig till 1/4-09 (står med mycket små siffror). Så det blev en sväng på ett stort köpcenter för att fördriva tiden (BONUSTID).  På köpcentret fanns den STÖRSTA godisaffär jag sett i HELA MITT LIV! Var större än ICA på Hammarn och FULLT med GODIS. Det går inte att beskriva, den måste ses med egna ögon. Kände mig som Tommy och Annica i Pippi när de står och tittar in i godisaffären.... Var ju bara tvungen att få med mig lite socker till norge. Kom hem vid 22.


Sov länge idag eftersom jag ska jobba natt och har blivit förkyld, kan det vara ungarna på jobbet som smittat mig? Men nu känner jag mig faktiskt bättre i förkylningen, måste bero på att jag sovit ut.


Nyss ringde en person från det företag  jag jobbar åt och fråga om jag vill gå och kolla en lägenhet som de ev. ska hyra till oss som kommer och jobbar.

Ska kolla om den är utrustad med det som vi behöver.


Jag berättade för er om Elsa på mitt jobb, hon jag ska se på melodifestivalen med på lördag. När vi började prata om det sa hon direkt att vi skulle dricka vin och äta något gott.....gick en stund och hon säger ..... du är väl inte nykterist?......Nä sa jag.....det klart vi kan dricka lite vin till maten... Jobbar ju sent på söndag.

I tisdags började vi prata om vad vi ska äta o.s.v och jag nämde att jag ska över till Strömsdag på onsdag så jag kan köpa vin där eftersom det är billigare. Vad ska vi ha då frågar jag .....rött eller vitt?.....EN AV VARJE SVARAR HON DIREKT! ok sa jag och har gjort som hon sa.

Elsa är en mycket härlig dam på 56 år...alltså 30 år äldre än mig...men vad spelar åldern för roll....ingen. Hon har bott i Sverige i 13 år men har sitt hem i sydamerica, sina barn i Spanien och Italien. När jag fråga om hon kan många språk svara hon bara jag kan inte Franska...  Man märker att hon inte har svenskt ursprung, har ett väldigt kroppsspråk då hon talar, det är så härligt ....en riktig latino....inte som vi svenskar, STELA...tror ni förstår vad jag menar. Ska bli roligt att träffas, men tror det är bästa att jag kommer till henne, vet ju inte annars när man kan få hem en latino,,,som druckit både rött och vitt vin  :-)

Ha de




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Göransson - 24 juli 2010 22:53

Här kommer en film där Freja försöker fånga vattenstrålen från vattenslangen. Man kan inte annat än skratta åt henne.   ...

Hej

Av Linda Göransson - 23 juli 2010 19:18

Vet att det inte var igår jag bloggade sist. Som många av er vet har jag inte varit i mitt livs bästa form de senaste 8 månaderna, men nu mår jag bra som aldrig tidigare. Är nu bara ca en månad kvar till vi kommer att bli föräldrar :) Med Freja ...

Av Linda Göransson - 20 januari 2010 23:08

Japp förkyld och hemma från jobbet idag. Vad händer annars i mitt liv nu för tiden??? Jo i lördags var jag till storstan Östersund  och hittade lite nya kläder. I Söndas blev jag bjuden på scrappträff som Jenny och Petra fixat. Mycket trevligt a...

Av Linda Göransson - 13 januari 2010 21:39

Ja... nu är det så att jag kommit in på den skolan jag sökt. Trodde inte jag skulle göra det när man gjort en sen anmälan, men jo jag kom in. Kursen är en diabeteskurs  på halvfart i Umeå. Man läser det mesta hemifrån via datorn och egna studier. Med...

Av Linda Göransson - 8 januari 2010 22:35

HEJ!   Tisdag den 26/1 kl 19.00 är just du välkommen på ljusparty hem till mig på Söat. Jag bjuder på fika. Om du har en vän som också vill komma är det självklart OK. Om du vet vad du vill ha men inte har möjlighet att komma går det bra att g...

Ovido - Quiz & Flashcards