Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Linda Göransson - 7 maj 2009 19:41

Ja då är första dagen/passet avklarat, skönt, då är det värsta gjort. Hittar nu till avdelning, ombyte, vet ungefär hur personalen ser ut (även om jag hälsar på samma flera gånger el. tror att man redan hälsat). Nu vet jag iaf vart jag kommer att vara de närmaste dagarna. Avdelningen är en barn avd med 15 platser 0-15år. De har alla diagnoser. Skillnaden med att jobba i norge är att ALLA är sjuksköterskor, ingen på avd tar prover eller sätter nålar, ALLA mediciner man ger dubbelkollas av en kollega, även alvedon.

(Till Anna.H det enda vi inte behöver dubbelkolla med en kollega är inhalationer, jag höll på skratta på mig då hon sa det och tänkte på dig då vi drog upp inhalationer tillsammans HaHa)

Fick mitt schema idag, det var bara en natt, resten dag/kväll/helg. Som det ser ut nu är jag ledig på onsdag men hoppas på flera pass, jag är ju här för att jobba!!! Gärna dubbelpass!

Nu ska jag till och göra mat....hmmm....vad ska det bli... något med älgfärs kanske...? .....eller....jo DET BLIR NOG KÖTTFÄRS!!! Är bara till att hetsäta nu när det inte finns någon FRYS!

Kramar från Fredrikstad

Av Linda Göransson - 7 maj 2009 05:56

Hej

Nu sitter jag och äter frukost, ska snart gå till sjukhuset för att göra mitt första arbetspass. Ska bli intressant att se hur jag kommer att jobba, enligt min hyresvärd ska jag jobba nätter för hon hade fått information om att jag skulle få ett rum där jag kan stänga dörren.Hade jag haft otur och kommit  hit sist hade det kunnat bli vardagsrummet och det är ju inte så roligt om man ska sova när de andra vill se på tv. Men lite intressant att hyresvärden vet hur jag ska jobba för när jag frågade min chef så viste hon inte, utan det får man reda på första dagen. För min del gör det inget om det blir nätter, men varför kan man inte säga det man vet. Får se idag hur det blir.

KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards