Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Linda Göransson - 10 maj 2009 22:36

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Nu ska ni få höra. Tidigare i vår bokade jag mitt intresse att köpa en valp hos http://www.skarinarnas.se/ har inte skrivit om det i bloggen eftersom jag inte vetat om det blir någon valp till mig, men jag har gått och hoppats...OCH igår föddes de små undran, det blev 10 st 5 tikar och 5 hanar. Inte nog med det så har jag i kväll blivit erbjuden att få köpa en av de fem tikarna.... mitt svar blev JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Ni som känner mig vet hur LÄNGE jag väntat på det här och för er andra så är det LÄNGE!

Jag blev så lycklig att jag inte vet vart man ska ta vägen!.

Så om ca fem veckor bär det av till Arvidsjaur för ett besök och i juli blir det hämtning. Nu vet jag vad jag ska göra av varje sekund på min semester.....och den är tajmad in i minsta detalj......;-)

I NATT SOVER JAG GOTT!

P.s valparna har samma födelsedag som våran Ronja hade, det kanske betyder något speciellt :-)



Bilden är tagen av uppfödaren Didrik Skarin.

Mor till valparna heter Råvatj Zazoo och far till valparna är

Vildskinnets Cheiron (foto av studio Anna-Lena Nordebo)




Av Linda Göransson - 10 maj 2009 19:26

Hej!

I morse skrev jag att efter regn kommer solsken, det är SANT för 20 min efter att jag skrev inlägget och jag var på väg till jobbet började solen titta fram. Fick inte EN droppe regn på mig!

Måste bara säga att jag efter fyra dagar på avdelningen tycker mer och mer om den, alla är trevliga och hjälpsamma. I går kväll var det väldigt lugnt men idag har det varit lite mera spring i benen. Roligare när det är något att göra, tiden går så sakta annars och man vet inte vad man kan ta sig för, kan inte börja rensa i papper direkt. Nu har jag bara en vecka kvar här, nästa måndag åker jag hem.

Nästa lördag ska jag och Elsa (en svenska på jobbet) äta god mat och dricka vin tillsammans när vi tittar melodifestivalen, Det kanse t.o.m blir så att norge vinner. Hörde på jobbet att norge redan bokat in vart de ska hålla till

med nästa års tävling om de vinner. (Det gäller att vara ute i god tid) Blir roligt att höra norska komentare om sveriges bidrag:)

Varje dag lär jag mig nya norska ord, i dag lärde jag mig

saltpölsa .....som efter mycket om och men linda fattade vad det var.....det är SALAMI.....men så säg salami då!!!!!  ellerhur???

Linda:)







Av Linda Göransson - 10 maj 2009 06:42

Här är det blixt och dunder utanför fönstret och regn från en vidöppen himmel då jag snart ska bege mig på jobb.

Efter regn kommer solsken!!!!

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards