Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Linda Göransson - 19 augusti 2009 21:37

Här kommer recept på tacogratängen som vi åt då vi åkte vattenskidor. Receptet har blivit efterfrågat så varför inte lägga ut det här...


1 lök

500g köttfärs (älg såklart:-)

1 liten burk majs

1 påse tacokrydda

1 röd paprika

1 burk philadelphiaost

1 burk cream fraiche

riven ost

1 burk krossade tomater


Bryn löken och köttfärsen, tillsätt kryddan, majsen, paprika och krossade tomater. Blande cream fraiche och philadelphiaost.

Lägg köttfärsen i en form, bred över blandningen och strö över ost. In i ugnen 15min på 225 grader.

Servera med sallad och tacochips


Ikväll har jag och Freja varit på brukshundsklubben och tränat. Där var vi några stycken, kul att träffas, träna och prata lite hund. Är det någon som är intresserad av att gå agillitykurs till helgen är det bara att höra av sig till mig så fort som möjligt, finns platser kvar.


Nu ska jag sova så att jag orkar med mitt nya jobb i morgon. 


God natt



Ovido - Quiz & Flashcards