Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Uppdatering kommer nu....

Av Linda Göransson - 10 augusti 2009 16:45

Hej!

Ja nu kommer den...uppdateringen... som ni väntat ;-)

Kan nog säga att i fredags var den dag i sommar som jag kommer att förknippa med sommar, den dag jag kommer att tänka tillbaka på en kall vinterdag.

För det första var jag ledig från jobbet....och för det andra sken solen:)

På förmiddagen åkte jag hem till mor och far, syster yster var också hemma.

Fick lite hjälp av pappa med att fota Freja vid mammas livstidsprojekt dammen. Det är inte det lättaste att få snygga kort på en valp i sommarhettan, men något lyckades vi iaf med.

För att svalka av sig åkte jag, pappa, Anna, Bira, Filippa och Freja till älven för att  bada. Freja fick lite stöttning från början med godis men efter en stund var hon ut och simmade själv. Tror hon tyckte det var skönt, jag däremot tyckte det kunnde ha varit någon grad varmar men vad gör man inte för sin valp!!!


På em när Anders slutat "skruva"  åkte vi till Övsjö för att åka vattenskidor och ring efter båten som Erik och Per har köpt. Jag hade gjort tacopaj med tillbehör som med "blixtens" hastighet åkte ner i våra magar. När vi var mätta och belåtna var det dags...att hålla i sig för att inte tappa taget... men det kan jag säga att man gör man, och det gjorde ont. Har en ordentlig lårkaka som skiftar i både blå och lila. Men Jäkligt roligt hade vi.


I går var jag Anders och Freja i skogen, skulle leta lite hjortron men blev inte mycket att ta hem.


Nedan kommer bilder på Skarinarnas Freja, Pärlskogens Rambo, och en SNYGG bildserie på Anders avslut i vattenskidåkningen.



Håll i hatten!!!





 
 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2009 16:02

Halloj! Härliga bilder du har tage, här nere har vi typ inte haft sol den senaste månaden känns det som iaf.. senast idag åska regn o hagel som var en cm stora! Barnen blev super glada och skriker; Mamma det snöar nu ska vi åka skidor!!! Haha ja du kan ju försöka förklara för mina små troll skillnaden mellan snö och hagel för jag lyckades inte ;0) Hoppas allt bara är bra med er annars jag har jobbat bort hela juli månad men jobbar sista dagen nu på lördag, så nu blir det att ta tag i studierna så jag får göra klart det också. Tänkte höra om du kunde maila mig receptet på tacopajen... blev så hungrig när du skrev att ni äte det! Kram så hörs vi // L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Göransson - 24 juli 2010 22:53

Här kommer en film där Freja försöker fånga vattenstrålen från vattenslangen. Man kan inte annat än skratta åt henne.   ...

Hej

Av Linda Göransson - 23 juli 2010 19:18

Vet att det inte var igår jag bloggade sist. Som många av er vet har jag inte varit i mitt livs bästa form de senaste 8 månaderna, men nu mår jag bra som aldrig tidigare. Är nu bara ca en månad kvar till vi kommer att bli föräldrar :) Med Freja ...

Av Linda Göransson - 20 januari 2010 23:08

Japp förkyld och hemma från jobbet idag. Vad händer annars i mitt liv nu för tiden??? Jo i lördags var jag till storstan Östersund  och hittade lite nya kläder. I Söndas blev jag bjuden på scrappträff som Jenny och Petra fixat. Mycket trevligt a...

Av Linda Göransson - 13 januari 2010 21:39

Ja... nu är det så att jag kommit in på den skolan jag sökt. Trodde inte jag skulle göra det när man gjort en sen anmälan, men jo jag kom in. Kursen är en diabeteskurs  på halvfart i Umeå. Man läser det mesta hemifrån via datorn och egna studier. Med...

Av Linda Göransson - 8 januari 2010 22:35

HEJ!   Tisdag den 26/1 kl 19.00 är just du välkommen på ljusparty hem till mig på Söat. Jag bjuder på fika. Om du har en vän som också vill komma är det självklart OK. Om du vet vad du vill ha men inte har möjlighet att komma går det bra att g...

Ovido - Quiz & Flashcards