Alla inlägg den 16 april 2009

Av Linda Göransson - 16 april 2009 11:11

Långfredagen träffade jag kusin för att uppleva gamla minnen på lillsjön i Håsjö där det var pimpeltävling. Jag fick tre små aborrar, kul att det nappar iaf!  Men något pris blev det inte varken på största fisk eller minsta fisk som den tävlingen går ut på.

Påskafton blev det dop i Östersund, gossen som blev döpt skötte sig utmärkt under dopet, skrattade mest åt prästen. Därefter blev det smörgåstårta, gräddtårta, kakor, kaffe, det blev sen middag den dagen. När kalaset var avklarat åkte vi till Vemdalen för att övernatta en natt samt åka slalom. Det var inte i går jag åkte slalom, jag som bara åkt bräda sedan den införskaffades när jag gick i 8:an. Men det gick bra, inga brytna ben trots att Anders lurade ner mig för en svart backe.

Annandagen blev en sola blekhy dag uppe vid sjön. Grillade korv och kokade kaffe över öppen eld. Mysigt.

I veckan har jag gjort klar min andra rosett till utställningen, bara tre kvar nu. Hade inte klarat av att göra EN rosett om jag inte hittat igen min limpistol långt ner i en låda. Den är så jäkla bra att ni ska få se hur den ser ut!

Försöker nu att få tag i en människa i norge som vet hur jag ska jobba då jag kommer dit men hon behagar inte att svara. Är lite nervös inför att komma på en ny arbetsplats i ett annat land men att komma på en ny arbetsplats i sig är jag ju van som jag ränner. Är nog språket jag är mest nervig för, har hört av goda vänner som försöker skrämma upp mig att de pratar jätte svårt där och undrar om jag fixat en ordbok att ta med för att ev kunna förstå vad de säger! Kul.

Ni ska få rapport därifrån om hur det går. Åker på måndag.

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards